Deze vrijdag (21e) PUN in hartje Utrecht + lightning talks vrij

Deze vrijdag (21e) PUN in hartje Utrecht + lightning talks vrij

Reinout van Rees
Hoi,

Even een herinnering aan de Python bijeenkomst van aanstaande vrijdag in
hartje Utrecht om half 8! Ik haal 's middags lekkere kaas en worst op de
markt dus komt allen. Als je erover denkt te gaan komen is een mailtje
naar mij handig, dan weet ik hoeveel ik in moet kopen :-)
Of meld je aan op de wiki, daar staat ook alle informatie:
http://wiki.python.org/moin/PUN/nens_sept_2012

Ook zijn er op dit moment nog drie lightning talks vrij. Heb jij iets
nieuws/raars/interessants wat iets met python te maken heeft en kun je
er in vijf minuten iets over vertellen? Vooral als je nog nooit iets op
een PUN hebt vertelt? Geef je op! (Evt. via mij).

De twee grote praatjes gaan over Pyramid (leuk python web framework) en
over hoe je met python met mongo praat (heel kort samengevat). Interessant!

Python bijeenkomsten zijn vriendelijk, leuk, leerzaam (en gratis). Dus
vooral als je nog nooit bent geweest: laat je neus eens zien. Het is in
hartje Utrecht, dus het is heel goed bereikbaar.

Reinout

--
Reinout van Rees                    http://reinout.vanrees.org/
[hidden email]             http://www.nelen-schuurmans.nl/

Re: Deze vrijdag (21e) PUN in hartje Utrecht + lightning talks vrij

Pepijn de Vos-2
Oh! Ik ben eigenlijk nog nooit bij een PUN gewest, maar Utrecht is vanuit hier wel te doen, zeker als er worst en kaas is.

Ik kan ook wel gelijk een praatje doen over 't een of 't ander. Bijvoorbeeld waarom iedereen Clojure-py moet gebruiken en zich aanmelden voor Hacker School. Of een demo van een project dat ik op Hacker School gemaakt heb, en waarom iedereen ook Hacker School zou moeten doen.

Pepijn

https://github.com/halgari/clojure-py
https://github.com/pepijndevos/chordparser
https://www.hackerschool.com/apply

On Sep 17, 2012, at 11:10 PM, Reinout van Rees <[hidden email]> wrote:

> [...]
> "If you're not sure what to do, make something. -- Paul Graham"

Re: Deze vrijdag (21e) PUN in hartje Utrecht + lightning talks vrij

kit BLAKE-2
On 17 Sep 2012 : 39, at 23:10, Reinout van Rees wrote:
> [...]
> kopen :-)
> Of meld je aan op de wiki, daar staat ook alle informatie:

Reinhout, is er een favoriete pizzeria in de buurt? Mensen van Infrae
(4) komen vroeg aan en wij willen 'opladen' van te voren (wij gaan dus
weinig worst opeten).

Kit

Kit BLAKE · Infrae · http://infrae.com/  +31-10-243-7051

On 18-09-12 09:56, Pepijn de Vos wrote:
> Ik kan ook wel gelijk een praatje doen over 't een of 't ander. Bijvoorbeeld waarom iedereen Clojure-py moet gebruiken en zich aanmelden voor Hacker School. Of een demo van een project dat ik op Hacker School gemaakt heb, en waarom iedereen ook Hacker School zou moeten doen.

Er zijn nu nog twee 5 minuten slots over, dus grijp er snel eentje!

Reinout

On 18-09-12 10:08, Kit BLAKE wrote:
> Reinhout, is er een favoriete pizzeria in de buurt? Mensen van Infrae
> (4) komen vroeg aan en wij willen 'opladen' van te voren (wij gaan dus
> weinig worst opeten).

Favoriete pizzeria weet ik zelf niet. Er zitten er een paar aan de oude
gracht, daar zitten we vlak bij.

Waar ik wel ervaring mee heb (kinderen...) is het pannenkoekenrestaurant
http://www.deoudemuntkelder.nl/, da's goed te eten en op 1 minuut lopen
van ons pand. Als het mooi weer is en je bent op tijd kan je dan lekker
aan de gracht zitten.

Bij ons op de hoek zit King Arthur, daar kan je naast een Engels biertje
ook eten.

Bram Ladage en burger king op het station, V&D halverwege station en
PUN, KFC om de hoek, enz...

Reinout

[...]

Bert Kollerie
Voor het eten kan je natuurlijk altijd IENS raadplegen.

http://www.iens.nl/restaurant/utrecht/italiaans

Bert

On di, 2012-09-18 at 12:03 +0200, Reinout van Rees wrote:
> [...]

PUN, KFC om de hoek, enz...

Reinout

Re: Deze vrijdag (21e) PUN in hartje Utrecht + lightning talks vrij

Marcel van den Elst-2
Hi,

Kasteel Oudaen is ok, maar de Thai daar aan de gracht zou ik vermijden.
Een klein stukkie verder zit Bigoli, lekkerste vers gebakken italiaans
belegde broodjes als je wat lichter verteerbaar wilt eten.

Verder aanrader is De Zakkendrager in... de zakkendragersteeg. Of de
soepterrine ernaast. Snel, genoeg en lekker. Wel vaak vol maar snelle
doorloop.

Verder kun je heerlijke menus samenstellen en afhalen bij Dado aan de
nachtegaalstraat (dado.nl), wel ietsje verder lopen.

Tot vrijdag, zin in!

On 18-09-12 12:03, Reinout van Rees wrote:

> [...]
> PUN, KFC om de hoek, enz...
>

> Reinout

Re: Deze vrijdag (21e) PUN in hartje Utrecht + lightning talks vrij

Remco Wendt-2

2012/9/18 Reinout van Rees <[hidden email]>
[...]

Ik heb er ook een gegrepen. Een goede python hacker is natuurlijk ook comfortabel in zijn terminal, en ik kan nog wel wat leuke trucjes laten zien qua bash/zsh. Ennuh nogmaals top dat je de organisatie op je neemt Reinout!!

Tot vrijdag allen,
Remco
--
Maykin Media
Herengracht 416, 1017 BZ Amsterdam

Re: Deze vrijdag (21e) PUN in hartje Utrecht + lightning talks vrij

Wichert Akkerman
Hoi Kit,

hebben jullie al iets gevonden? Ik denk erover om ook wat eerder naar
utrecht te gaan en daar te eten. Hebben jullie er bezwaar tegen als ik
bij jullie aansluit?

Gr,
Wichert.

On 9/18/12 10:08 , Kit BLAKE wrote:

> [...]
> weinig worst opeten).
>
> Kit

Re: Deze vrijdag (21e) PUN in hartje Utrecht + lightning talks vrij

Wichert,

Geen probleem, Robert-Reinder doet ook mee. Wij hebben alleen nog niet
een plek gekozen (gezond eten is mijn enige voorwaarde).

Zullen wij in UC om 18:00 bijeenkomen? Daarna lopen naar één van
Marcels aanraders:

> Verder aanrader is De Zakkendrager in... de zakkendragersteeg. Of de
> soepterrine ernaast. Snel, genoeg en lekker. Wel vaak vol maar
> snelle doorloop.

Is dat wat?

Kit

On 20 Sep 2012 : 39, at 10:33, Wichert Akkerman wrote:

> [...]

Kit BLAKE · Infrae · http://infrae.com/  +31-10-243-7051

Re: Deze vrijdag (21e) PUN in hartje Utrecht + lightning talks vrij

Ik eet ook graag een hapje mee.

Pepijn

On 9/20/12 13:08 , Kit BLAKE wrote:
> [...]
> een plek gekozen (gezond eten is mijn enige voorwaarde).
>
> Zullen wij in UC om 18:00 bijeenkomen? Daarna lopen naar één van Marcels

Mag 18:05 dan ook? Dan komt er een trein uit leiden aan namelijk :)

Wichert.

On 20 Sep 2012 : 39, at 13:38, Wichert Akkerman wrote:

> Mag 18:05 dan ook? Dan komt er een trein uit leiden aan namelijk :)

Prima, 18:05. Hopelijk komt dat goed uit voor iedereen.

Zullen wij in UC, in de grote zaal, bij de ingang/passage naar Hoog
Catherijne ontmoeten?

Kit

--
Kit BLAKE · Infrae · http://infrae.com/  +31-10-243-7051

Re: Deze vrijdag (21e) PUN in hartje Utrecht + lightning talks vrij

Guido Kollerie-2
Hoi,

M'n laptop heeft er vandaag de geest aan gegeven. Zou ik de
presentatie op iemand anders laptop kunnen doen? Ik neem in ieder
geval een USB stick mee met daarop de presentatie.

Tot straks,
Guido

Re: Deze vrijdag (21e) PUN in hartje Utrecht + lightning talks vrij

Guido Kollerie-2
Hi,

A recap of last night's PUN meeting and a short write up of my
lightening talk on Disco

    http://blog.kollerie.com/2012/09/22/python_users_netherlands/

--
Guido

Re: Deze vrijdag (21e) PUN in hartje Utrecht + lightning talks vrij

Vitali Kiruta
> Hi,
>
> A recap of last night's PUN meeting and a short write up of my
> lightening talk on Disco
>
>     http://blog.kollerie.com/2012/09/22/python_users_netherlands/

This url gives 404

Re: Deze vrijdag (21e) PUN in hartje Utrecht + lightning talks vrij

Michiel Overtoom

On Sep 24, 2012, at 16:13, Vitali Kiruta wrote:

> [...]

The correct URL is:

  http://blog.kollerie.com/2012/09/22/python_users_netherlands_meeting/

Greetings,

--
Vergaat de wereld werkelijk in 2012, of is dit klinkklare onzin? http://www.skeptische-artikelen.nl/apocalyps-2012

Een kritische kijk op populaire fenomenen: http://www.skeptische-artikelen.nl/

On Mon, Sep 24, 2012 at 5:09 PM, Michiel Overtoom <[hidden email]> wrote:

> The correct URL is:
>
>   http://blog.kollerie.com/2012/09/22/python_users_netherlands_meeting/

You're right. I did an upgrade of my blog from rstblog to Pelican last
Sunday. The former used the filename of the blog post for the URL the
latter uses a :slug: tag.
Clearly I made an error in the conversion.

Thank you for pointing it out.

--
Guido Kollerie

Re: Deze vrijdag (21e) PUN in hartje Utrecht + lightning talks vrij

Tikitu de Jager -- Buzzcapture
Dag allemaal,

Misschien interessanter voor degenen die er niet bij waren: mijn slides zijn nu ook online, op http://www.logophile.org/blog/2012/09/25/a-less-than-lightning-talk/

En voor degenen die er wel bij waren maar die later te hard aan het bier gingen, ik had het over drie packages:

Ik vond het ook een leuke avond, dank voor de organisatie en de opkomst!

gr,
Tikitu

On 25-09-12 20:50, Tikitu de Jager wrote:
> En voor degenen die er wel bij waren maar die later te hard aan het bier
> gingen, ik had het over drie packages:
>    sh: http://amoffat.github.com/sh/
>    plumbum: http://plumbum.readthedocs.org/en/latest/index.html
>    blessings: http://pypi.python.org/pypi/blessings/

Bedankt voor de link, handig!

> Ik vond het ook een leuke avond, dank voor de organisatie en de opkomst!

Als organisator ook iedereen bedankt die is gekomen. Gezellig,
informatief en leerzaam.

Reinout