Fwd: Deze vrijdag (21e) PUN in hartje Utrecht + lightning talks vrij

12

Fwd: Deze vrijdag (21e) PUN in hartje Utrecht + lightning talks vrij

Pepijn de Vos-2
reply-to werkte niet, of zo? dammit.

Begin forwarded message:

From: Pepijn de Vos <[hidden email]>
Subject: Re: [python-nl] Deze vrijdag (21e) PUN in hartje Utrecht + lightning talks vrij
Date: September 21, 2012 6:45:36 PM GMT+02:00
To: Robert-Reinder Nederhoed <[hidden email]>

Treinen hadden er geen zin in. Ik ga het volgende keer nog eens proberen. Ik hoop dat het goed komt met de worst, kaas, en lightning talk.

Volgende keer weer in Utrecht? Ik heb nu een kaartje zonder datum daar heen.

Pepijn

On Sep 21, 2012, at 6:18 PM, Robert-Reinder Nederhoed <[hidden email]> wrote:

We zijn al cs uit bel 0654647744

On Sep 20, 2012 1:12 PM, "Pepijn de Vos" <[hidden email]> wrote:
Ik eet ook graag een hapje mee.

Pepijn

On Sep 20, 2012, at 1:08 PM, Kit BLAKE <[hidden email]> wrote:

> Wichert,
>
> Geen probleem, Robert-Reinder doet ook mee. Wij hebben alleen nog niet een plek gekozen (gezond eten is mijn enige voorwaarde).
>
> Zullen wij in UC om 18:00 bijeenkomen? Daarna lopen naar één van Marcels aanraders:

> Is dat wat?
>
> Kit

> Kit BLAKE · Infrae · http://infrae.com/  <a href="tel:%2B31-10-243-7051" value="+31102437051">+31-10-243-7051

Re: Fwd: Deze vrijdag (21e) PUN in hartje Utrecht + lightning talks vrij

Remco Wendt-2
Dag Allemaal,

Bij deze de sheets van mijn lightning talk over shell pearls: http://www.slideshare.net/sshanx/shell-pearls-not-perl-shells-pun-21092012

Deze cheatsheet is nuttig voor de history commands: http://www.catonmat.net/download/bash-history-cheat-sheet.pdf

Dank wederom allemaal,
Remco

From: Pepijn de Vos <[hidden email]>
Date: September 21, 2012 6:45:36 PM GMT+02:00
To: Robert-Reinder Nederhoed <[hidden email]>

> [...]

> Zullen wij in UC om 18:00 bijeenkomen? Daarna lopen naar één van Marcels aanraders:

Maykin Media
Herengracht 416, 1017 BZ Amsterdam
tel.: +31 (0)20 753 05 23
mob.: +31 (0)6 187 967 06
http://www.maykinmedia.nl

Re: Fwd: Deze vrijdag (21e) PUN in hartje Utrecht + lightning talks vrij

Joël Cox
Hi everyone,

I posted my slides online and added some extra notes for the two slides I wasn't able to cover (about the performance of the KNN algorithm and data mining resources) due to some technical difficulties (sorry!).

Please don't hesitate to contact me if you have any questions, comments or criticism.

Thanks,
Joël

*From: *Pepijn de Vos <[hidden email]>
*Subject: **Re: [python-nl] Deze vrijdag (21e) PUN in hartje Utrecht +
lightning talks vrij*
*Date: *September 21, 2012 6:45:36 PM GMT+02:00
*To: *Robert-Reinder Nederhoed <[hidden email]>

[hidden email]> wrote:

[...]

Zullen wij in UC om 18:00 bijeenkomen? Daarna lopen naar ??n van

Kit BLAKE ? Infrae ? http://infrae.com/  +31-10-243-7051

[...]

Marcel van den Elst-2
Hi guys,

Thanks for the great presentations!
I loved the small 5 minute gems, very useful info. And impressive to
hear about 2style4u's multi-lingual diverse international sites
accomplishments.

For those interested in MongoDB, here's my presentation about why we
migrated:
http://prezi.com/_hx6kdevlxab/mongoengine-relational-privileges-goodness/
The libs are on github https://github.com/ProgressiveCompany

Should you consider migrating from Django to our MongoDB stack just drop
me a line.

Regards,
Marcel van den Elst

On 22-09-12 10:00, Joël Cox wrote:

> [...]
>
> Thanks,
> Joël

Re: Fwd: Deze vrijdag (21e) PUN in hartje Utrecht + lightning talks vrij

Donna Metzlar
Marcel van den Elst wrote:
> Thanks for the great presentations!
> I loved the small 5 minute gems, very useful info.

Yes, I agree.
Bedankt voor het organiseren en de presentaties.

Donna

Waar de volgende keer?

Reinout van Rees
On 21-09-12 22:44, Pepijn de Vos wrote:
> Volgende keer weer in Utrecht? Ik heb nu een kaartje zonder datum daar heen.

Op zich kan het wel, maar in principe is het de bedoeling dat het een
beetje rouleert. Gelukkig is er altijd de fallback-mogelijkheid naar het
ABC treehouse in A'dam, maar als er iemand het over drie maanden wil
organiseren, graag.

Ik heb enkele Rotterdammers al in de ribben geport, dus misschien is het
daar? Wanneer zijn ze in Arnhem bekomen van de plone conferentie? Er zat
toch ook iets in Den Haag? En in Baarn?

Reinout - por por - van Rees

--
Reinout van Rees                    http://reinout.vanrees.org/
[hidden email]             http://www.nelen-schuurmans.nl/
"If you're not sure what to do, make something. -- Paul Graham"

Re: Waar de volgende keer?

Wichert Akkerman

On Sep 26, 2012, at 01:32 , Reinout van Rees <[hidden email]> wrote:

> [...]
>
> Ik heb enkele Rotterdammers al in de ribben geport, dus misschien is het daar? Wanneer zijn ze in Arnhem bekomen van de plone conferentie? Er zat toch ook iets in Den Haag? En in Baarn?

Ik hoorde Jasper iets zeggen over een PUN in Delft…

Wichert.

Re: Waar de volgende keer?

Jasper Spaans-5
On 26/09/12 08:26, Wichert Akkerman wrote:
> Ik hoorde Jasper iets zeggen over een PUN in Delft…
Dat klopt! Als het niet te ver in het westen ligt voor de rest van
Nederland zou ik jullie allemaal graag willen uitnodigen om over een
kleine 3 maanden de PUN-meeting bij Fox-IT bij te wonen.
Details zoals de exacte datum volgen dan binnenkort.

Groet,
Jasper

--
 /\____/\   ir. Jasper Spaans // Lead Developer DetACT
 \   (_)/   Fox-IT - For a more secure society!

Re: Waar de volgende keer?

Marcel van den Elst-2
In het hol van de fox, leuk!

On 26-09-12 11:47, Jasper Spaans wrote:

> [...]
> kleine 3 maanden de PUN-meeting bij Fox-IT bij te wonen.
> Details zoals de exacte datum volgen dan binnenkort.

Re: Waar de volgende keer?

Roel Bruggink
2012/9/26 Reinout van Rees <[hidden email]>:
> Ik heb enkele Rotterdammers al in de ribben geport, dus misschien is het
> daar? Wanneer zijn ze in Arnhem bekomen van de plone conferentie? Er zat
> toch ook iets in Den Haag? En in Baarn?

De conferentie is 8 t/m 14 oktober, dus daarna is er ruimte voor ons
om weer eens een PUN te houden. Natuurlijk kunnen jullie ook een
kaartje voor Ploneconf kopen en langskomen! ;)

--
Roel Bruggink
http://www.fourdigits.nl/mensen/roel-bruggink

Four Digits BV
http://www.fourdigits.nl tel: +31(0)26 4422700

Re: Waar de volgende keer?

Reinout van Rees
On 27-09-12 09:24, Roel Bruggink wrote:
> De conferentie is 8 t/m 14 oktober, dus daarna is er ruimte voor ons
> om weer eens een PUN te houden. Natuurlijk kunnen jullie ook een
> kaartje voor Ploneconf kopen en langskomen!;)

Misschien gelijk al in de agenda op de wiki zetten voor over een half jaar?

Reinout

[...]

Winfried Tilanus
On 09/26/2012 11:47 AM, Jasper Spaans wrote:

Hoi,

> Dat klopt! Als het niet te ver in het westen ligt voor de rest van
> Nederland zou ik jullie allemaal graag willen uitnodigen om over een
> kleine 3 maanden de PUN-meeting bij Fox-IT bij te wonen.

Bij fox-it is prima voor mij, maar ja ik kan er dan ook op de fiets naar
toe ;-)

Als jullie het leuk vinden, kan ik dan een "XMPP 101 for Pythonistas" geven.

groet,

Winfried

Re: Waar de volgende keer?

Albert Visser
Op Wed, 26 Sep 2012 11:47:32 +0200 schreef Jasper Spaans
<[hidden email]>:

> [...]
> kleine 3 maanden de PUN-meeting bij Fox-IT bij te wonen.
> Details zoals de exacte datum volgen dan binnenkort.

Ik moet zeggen, mij is vrijdagavond in plaats van woensdagavond wel goed
bevallen. Ik kom van wat verder weg, de kans om niet meteen weg te hoeven
en toch nog met de trein thuis te komen lijkt ook wat groter zo aan het
begin van het weekend.

Groeten,
Albert

--
Gemaakt met Opera's revolutionaire e-mailprogramma:
http://www.opera.com/mail/

Re: Waar de volgende keer?

Remco Wendt-2

2012/9/28 albert visser <[hidden email]>

[...]

Meningen daarover verschillen ben ik bang. Aangezien ik de hele week al bezig ben met nerd/startup/python/django/etc. dingen vind ik het eigenlijk ook wel mooi om daar op vrijdagavond klaar mee te zijn. :)

Remco
--
Maykin Media
Herengracht 416, 1017 BZ Amsterdam
tel.: +31 (0)20 753 05 23
mob.: +31 (0)6 187 967 06
http://www.maykinmedia.nl

Re: Waar de volgende keer?

Anton Vredegoor
On Fri, 28 Sep 2012 13:28:56 +0200
Remco Wendt <[hidden email]> wrote:

> Meningen daarover verschillen ben ik bang. Aangezien ik de hele week
> al bezig ben met nerd/startup/python/django/etc. dingen vind ik het
> eigenlijk ook wel mooi om daar op vrijdagavond klaar mee te zijn. :)

Dit is mijns inziens een van de redenen waardoor de omhelzing door het
bedrijfsleven enigszins krampachtig overkomt.

Indien een bedrijf ruimte ter beschikking stelt, of als de werkgever
zelfs de bijeenkomst bezoekt (wellicht is ie in een managers rol
beland en mist nu het contact met de werkvloer of het simpele genoegen
om python te programmeren), dan is dat min of meer vergelijkbaar met
het afgeven van je inlog gegevens aan facebook: men zal minder geneigd
zijn frivole (programmeer) activiteiten te vertonen, ook al zijn het
juiste deze 'blue sky' ideeën die op de lange duur er voor zorgen
dat python vernieuwt en levensvatbaar blijft.

Immers om 1 goed idee te produceren moet men veel dingen kunnen
uitproberen, dingen die in de ogen van een werkgever tijdverspilling
zijn. En dat is weer een van de redenen waarom 'test driven programming'
zo'n slechte lange termijn strategie is, ook al krijgen de bureaucraten
er sterk verslavende controle hallucinaties van.

A.

crash-driven-development

Marcel van den Elst-2
Hear hear!

De link tussen knuffelen door bedrijven en vrijdagavond en testcases
snap ik niet, maar ik sluit me van harte aan bij de gedachtengang over
tests:

Test *driven* development veronderstelt veel up-front knowledge over het
probleem en de oplossing, en kan als te dogmatisch uitgevoerd snel
leiden tot tunnelvisie en moeilijker afstappen van slechte ideeën of
implementaties (want daar heb je dan al zoveel tests voor gemaakt...)

Ben zelf groot voorstander van wat ik crash-driven-development noem:
rapid prototyping, en voor dat wat moet blijven maar stuk blijkt te
zijn/gaan tests schrijven.

Er zal een stuk ideologieverschil in zitten en wellicht gaat de vlieger
niet op in corporate omgevingen, maar het werkt wel erg prettig voor
dingen waarvan je tevoren minder goed weet wat wel/niet werkt.

On 29-09-12 10:29, anton.vredegoor wrote:

> [...]
> zo'n slechte lange termijn strategie is, ook al krijgen de bureaucraten
> er sterk verslavende controle hallucinaties van.

Re: crash-driven-development

Remco Gerlich

Hoi,

En hoe kom je er achter wat stuk blijkt te zijn zonder het te testen?

Remco Gerlich

On 29-09-12 19:44, Remco Gerlich wrote:
> Hoi,
>
> En hoe kom je er achter wat stuk blijkt te zijn zonder het te testen?
Hoe kom je erachter of je overal tests voor hebt geschreven?

On Sep 30, 2012, at 12:57, Marcel van den Elst <[hidden email]> wrote:

> Hoe kom je erachter of je overal tests voor hebt geschreven?

Dat klinkt als een retorische vraag, maar zo niet: http://nedbatchelder.com/code/coverage/

Wichert.

12