PUN Meeting: ma 18/12?

Stani-2
Weerom de voorlopige lijst:
- Etienne Posthumus (auto Amsterdam)
- Marcel Maré (auto Amsterdam)
- Gijs (Amsterdam)
- Matthijs (Amsterdam)
- Frank Niessink (Amsterdam)
- Remco Wendt (Amsterdam)
- Jan Ripke (auto Rotterdam)
- Guido Wesdorp (Rotterdam)
- Martijn Faassen (Rotterdam?)
- Eric van Riet Paap (Utrecht)
- Eric Casteleijn (Utrecht)
- Andre Meyer (Den Haag)
- Wichert Akkerman (Leiden)
- Reinoud van Leeuwen (Leiden)
- Robert-Reinder
- Winfried Tilanus
- Ivo van der Wijk
- ikzelf

Al bij al reeds is 18 man een grote opkomst, meer kan altijd. Het
aantal plaatsen is onbeperkt. Ik denk dat iedereen kan meerijden met
een auto. Dus spreek onderling af. Als iemand nog met een auto komt
zonder dat het hierboven vermeld staat, geef het dan even door, want
dan zet ik het er volgende keer bij zodat anderen gemakkelijker kunnen
afspreken.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de informatie op nl.python.org kan zetten?

Zoals eerder gezegd is de afspraak: Als iedereen wat drank meeneemt,
zorg ik voor wat lekkers. Is dit voor iedereen ok?

Voorgestelde sprekers:
- Etienne Posthumus - een project van zijn bedrijf
- Frank Niessink - Task Coach vertellen of Test-driven development
- Martijn Faassen - Grok (Zope 3 veel gemakkelijker) of searchim
(beelden zoeken op basis van wavelets)
- Stani - kunstprojecten: Copacabana Cybercafé of nieuw boek Jakarta
(verschijnt in januari in de winkel) Beide projecten maken intens van
Python gebruik.

Dat lijken me wel voldoende sprekers. Kunnen jullie aangeven hoeveel
tijd jullie denken te spreken. Mijn spreekbeurt zal een kwartiertje
duren. Ik ben zelf wel geïnteresseerd
in Grok en Test-driven development (bv. op basis van TaskCoach).

DE DATUM:

Omdat Marcel Maré enkel van za to ma kan en ik niet in het weekend,
zal het dus een maandag moeten zijn. Als ik dat combineer met de data
van andere mensen lijkt ma 18/12 voor iedereen die data heeft
doorgegeven te kunnen. Vergissen is menselijk, dus laat me weten of
dit niet klopt.

Geef ook even door hoe laat je in Utrecht kan zijn. Voorlopig ga ik
uit van een avond sessie omdat verschillende mensen hierom vroegen.
Wat mij betreft kan het ook al in de namiddag beginnen als de
meerderheid dit wenst.

Als je nog moest twijfelen, geef je gerust op en kom af.

Stani

PS De locatie is een boerderij, die
alleen al het bezoeken waard is, want het is een beschermd monument
(samen met de configuratie van schuren en beekje) uit 1880. Dit krijg
je niet snel te zien. Dit zijn de coordinaten voor Google Earth:  52°
5'51.45"N en  5° 4'22.30"E.

--
http://pythonide.stani.be
http://pythonide.stani.be/screenshots

Re: PUN Meeting: ma 18/12?

Etienne Posthumus-2
Ik heb 18 december 2006 nu in mijn agenda staan voor de volgende PUN meeting.
Een spreekbeurt sla ik deze keer over, ik geef graag aan andere een
kans. Mijn voorkeur gaan uit naar een avond sessie, overdag moet er
nog ff gewerkt worden voordat de eindejaars vakantie kan beginnen.

Rond 18:30 vertek ik met de auto vanaf de WG Plein (dicht bij Leidse
plein, Overtoom) postcode 1054 SG. Als iemand wil meerijden uit
Amsterdam, laat het mij weten.

Stani, heb jij ook eek postcode voor de locatie en niet alleen
co-ords? Vanuit Google-Earth gezien is het vlakbij de A2, maar een
postcode voor de TomTom is wel een no-brainer.

Tot dan!

EP

Re: PUN Meeting: ma 18/12?

Eric van Riet Paap
Voor mij zijn de maandag de 18e niet mogelijk en dinsdag de 19 wat
moeilijk. andere dagen zou ik wel kunnen.

Eric

On Dec 3, 2006, at 7:55 PM, SPE Stani's Python Editor wrote:

> [...]
> (samen met de configuratie van schuren en beekje) uit 1880. Dit krijg
> je niet snel te zien. Dit zijn de coordinaten voor Google Earth:  52°

Frank Niessink
SPE Stani's Python Editor:

> [...]
> duren. Ik ben zelf wel geïnteresseerd
> in Grok en Test-driven development (bv. op basis van TaskCoach).

Ik kan wat over Test-driven development vertellen met Task Coach als
real-world (wat real world is en wat toy is, is natuurlijk relatief maar
goed) voorbeeld. Willen jullie ook direct zelf aan de slag? Dat kan maar
dan is het handig als we wat laptops hebben (>= #aanwezigen / 2) met
daarop python.  Moet lukken met dit gezelschap, toch?  Zonder oefening
kan ik in 20 minuutjes een eind komen. Met oefening erbij hebben we denk
ik 45 minuten nodig. Met oefening is wel het leukste...

Is er een beamer aanwezig, Stani?

Groet, Frank

Re: PUN Meeting: ma 18/12?

Henk Hesselink
Ik ben er graag bij.  Ik kom vanuit Amsterdam en kan evt. voor een auto
zorgen.

Groet,

Henk Hesselink

> [...]

> (samen met de configuratie van schuren en beekje) uit 1880. Dit krijg
> je niet snel te zien. Dit zijn de coordinaten voor Google Earth:  52°

Re: PUN Meeting: ma 18/12?

Remco Wendt
Dag Allemaal,

Er zijn op zich wel wat onderwerpen waar ik kort wat over kan
vertellen als mensen dat interessant vinden. Subjects that come to
mind:

- Django (web application framework). Heeft natuurlijk redelijk wat
aandacht gehad afgelopen jaar, dus wellicht dat iedereen al op de
hoogte is.
- Ook een deeltje test-driven development, weet niet precies welke
delen Frank wil aansnijden: gebruik van py.test voor unittesting (ipv
python's unittest), doctests, functional web application testing using
python.
- Aspect oriented programming in python (ik gebruik logilab aspects
module). Ik gebruik AOP met name ook binnen mijn unittests als ipv
mock objects.
- Python's logging infrastructuur: een naar mijn mening ietwat
overengineered oplossing, koste mij in ieder geval in het begin moeite
om het goed werkend te krijgen.
- XML parsing with Amara (pythonic xml lib)

Als er voorkeuren zijn hoor ik dat graag :)

Groetjes,
Remco

Re: PUN Meeting: ma 18/12?

eric casteleijn
Ik meld hierbij nog 3 collega's van Infrae aan, die allebei uit
Rotterdam zullen komen, waarschijnlijk met openbaar vervoer:

Jasper Op de Coul
Wim Boucquaert
Kit Blake

en mogelijk:

Daniel Nouri

maar die zit op dit moment in Engeland.

--
- eric casteleijn
http://infrae.com

Re: PUN Meeting: ma 18/12?

Martijn Zweistra
Hallo allemaal,

Is de meeting dit jaar ook in het engels?
(in dat geval kan ik een van onze buitenlandse programmeurs meenemen)

--
Met vriendelijke groet // Kind regards,

Martijn Zweistra
Systeem ontwikkelaar/System developer

---
Alt Control Communicatie

Re: PUN Meeting: ma 18/12?

Stani-2
Hoi Frank,
Dat lijkt mij zeer interessant met oefening. Ja, er is een beamer en
ook nog een paar computers voor in het geval dat er geen laptops
genoeg zijn. Op die computers staat windows 2000, dus als je wat
vroeger komt, mag je erop installeren wat je nodig hebt. Ik zal hier
zelf geen tijd voor hebben.
Kan je even contact opnemen met Remco om te kijken hoe jullie overlappen?
Groeten,
Stani

On 12/3/06, Frank Niessink <[hidden email]> wrote:

> [...]
> kan ik in 20 minuutjes een eind komen. Met oefening erbij hebben we denk
> ik 45 minuten nodig. Met oefening is wel het leukste...

Martijn Faassen
Martijn Zweistra wrote:
> Hallo allemaal,
>
> Is de meeting dit jaar ook in het engels?
> (in dat geval kan ik een van onze buitenlandse programmeurs meenemen)

Bij mij is Engels in ieder geval geen probleem - ik kan mijn praatje
(als er interesse is in mijn Grok praatje tenminste) in het engels geven.

Groeten,

Martijn

Re: PUN Meeting: ma 18/12?

Reinoud van Leeuwen
On Mon, Dec 04, 2006 at 05:14:36PM +0100, Martijn Faassen wrote:

> Bij mij is Engels in ieder geval geen probleem - ik kan mijn praatje
> (als er interesse is in mijn Grok praatje tenminste) in het engels geven.

Die is er zeker (wat mij betreft). Grok zou wel eens de killerapp voor
Zope3 kunnen zijn (al was het maar omdat het zo makkelijk is iets te
killen met een grote knuppel ";-)

Re: PUN Meeting: ma 18/12?

Andre Meyer
Hoi

Nu kan ik op 18 dec toch niet komen. Jammer. Dan maar volgend jaar...

veel plezier
groeten
André

Re: PUN Meeting: ma 18/12

Geert Stappers
Op 03-12-2006 om 19:55 schreef SPE Stani's Python Editor:
> Weerom de voorlopige lijst:

plus Geert Stappers (komt vanaf Den Bosch en gaat door naar A'dam)

> Kan iemand mij uitleggen hoe ik de informatie op nl.python.org kan zetten?

Helemaal gaaf zou zijn daar een wiki van te maken.

GSt

Re: PUN Meeting: ma 18/12?

Jan Ripke
Stani wrote:
> [...]
> uit van een avond sessie omdat verschillende mensen hierom vroegen.
> Wat mij betreft kan het ook al in de namiddag beginnen als de

Hallo iedereen,

Ik heb 18 december genoteerd. Voor mij komt de avond het beste uit.

Wat betreft de aankomst tijd wil ik nog overleggen met Martijn en
waarschijnlijk Guido.

Groetjes

Jan Ripke

--
See my personal page for more info;
http://insignis.xs4all.nl/openform.php?formname=home.jan

Re: PUN Meeting: ma 18/12?

Frank Niessink
Remco Wendt:
> [...]
> delen Frank wil aansnijden: gebruik van py.test voor unittesting (ipv
> python's unittest), doctests, functional web application testing using

Dat klinkt al behoorlijk fancy. Ik wou gewoon bij het begin beginnen:
red-green-refactor, fake-it-till-you-make-it, dat soort dingen. Ook voor
de oefening had ik wat simpels (maar hopelijk effectief) in gedachten.
Ik zie dus niet direct veel overlap met Remco's onderwerpen op dit
gebied en we kunnen elkaar goed aanvullen lijkt me zo.

Tenzij iedereen al TDD dagelijks toepast natuurlijk, dan kunnen we mijn
intro overslaan en direct het woord aan Remco geven ;-)

Groet, Frank

Re: PUN Meeting: ma 18/12?

Marcel Maré
De 18e gaat mij hoogstwaarschijnlijk niet lukken. Jammer...

Marcel Maré

py
On 3-dec-2006, at 19:55, SPE Stani's Python Editor wrote:

> [...]
> (samen met de configuratie van schuren en beekje) uit 1880. Dit krijg
> je niet snel te zien. Dit zijn de coordinaten voor Google Earth:  52°

Rudolph Froger
Beste mensen,

Ik ben ook graag van de partij. Ik kom uit Delft met de auto, er
kunnen mensen mee rijden.

Groet,

Rudolph Froger
www.estrate.nl

Re: PUN Meeting: ma 18/12?

Guido Wesdorp-2
Jan Ripke wrote:
> Ik heb 18 december genoteerd. Voor mij komt de avond het beste uit.

Prima wat mij betreft...

> Wat betreft de aankomst tijd wil ik nog overleggen met Martijn en
> waarschijnlijk Guido.

Wat mij betreft maakt het niet uit, ik vind alles prima. (Ben erg blij
dat ik mee kan rijden! :)

Groeten,

Guido

Re: PUN Meeting: ma 18/12?

Rob Hooft

Re: PUN Meeting: ma 18/12?

Wouter van Heyst
On Tue, Dec 05, 2006 at 07:37:22PM +0100, Rob Hooft wrote:

> En het aantal parkeerplaatsen? Ik zal ook proberen van de partij te
> zijn. Overigens ben ik bang dat het heel veel drank wordt en dat je zelf
> voor heel veel snack moet zorgen. Is er geen betere verdeling van de
> belasting?

Ik kan makkelijk in de trein een fles frisdrank en wat te eten meenemen,
zeg het maar.

Wouter van Heyst