Python probleempje

Marc Stevens
Geachte heer/mevrouw,

Ik heb geprobeerd pywin32 te installeren, toen ging het fout.
Het lukt wel om python 34 te installeren maar python27 lukt niet.
Ik heb python 27 verwijderd en probeerd opnieuw te installeren. Dit lukt totaal niet meer.
Als ik python27 probeer te installeren zegt de computer de hij er reeds op staat en breekt de installatie af, terwijl ik de map python en alles heb verwijderd!
Ik wil uitsluitend python27 hebben omdat python34 het commando raw_input niet herkent.
Kunnen jullie mij verder helpen?
BVD,

                                                                        Marc Stevens

Re: Python probleempje

Albert Visser
On Sat, 16 May 2015 23:57:51 +0200, Marc Stevens <[hidden email]> wrote:

> Geachte heer/mevrouw,
>
> Ik heb geprobeerd pywin32 te installeren, toen ging het fout.

Hmm, in het vervolg heb je het alleen over Python zelf, ik neem aan dat je
nog niet eens aan Pywin bent toegekomen?

> [...]
> Als ik python27 probeer te installeren zegt de computer de hij er reeds
> op staat en breekt de installatie af, terwijl ik de map python en alles

Verwijderen van de map is op Windows mogelijk niet voldoende. Als ik me
goed herinner wordt in het Windows Registry een sleutel toegevoegd die
installers in staat stelt snel af te leiden waar en welke Python op je
machine staat. Als je het aandurft om met de Registry Editor te knutselen
zou je kunnen kijken of dat het geval is (zoeken op Python of Py) en zo ja
het verhelpen

> Ik wil uitsluitend python27 hebben omdat python34 het commando raw_input
> niet herkent.

"raw_input" in Python 2 is hetzelfde als gewoon "input" in Python 3. Het
is een apart commando omdat "input" in Python2 de nodige risico's heeft.
Die scherpe kantjes zijn er af gehaald. Als dat je enige reden is om niet
met Python 3 te willen werken zou ik er nog eens goed over nadenken...

--
Vriendelijke groeten / Kind regards,

Albert Visser

Using Opera's mail client: http://www.opera.com/mail/

Re: Python probleempje

Perica Zivkovic

Marc,

Like Albert pointed out, it is not enough to delete the python folder - you need to un-install python from your PC.

Simplest way to do that is to go to the Control Panel -> Add/Remove Software, select python from the list and click uninstall.

This will remove all registry and other entries.

Hope it helps!

Kind regards,

Perica