moinmoin

Patrick Vrijlandt-3

Hoi allemaal,

Onze organisatie overweegt een wiki te starten voor intern gebruik (intranet). Met mijn python-achtergrond zou ik natuurlijk (?) kiezen voor moin. Kennen jullie moin-gebruikers in Nederland (aan de server kant bedoel ik)? Misschien iemand die wel eens een praatje over moin gehouden heeft? Kennen jullie een groep of bedrijf die support zou kunnen geven voor moin?

Groet,

Patrick

Re: moinmoin

Kuno Woudt

On Sun, Oct 12, 2014, at 04:14 PM, Patrick Vrijlandt wrote:

[...]

Wij hebben een tijd lang moinmoin gebruikt voor MusicBrainz.  Uiteindelijk zijn we enkele jaren geleden toch overgestapt op MediaWiki, met name omdat de doelgroep voor onze wiki al bekend was met MediaWiki / Wikipedia, en het voor hen bijzonder vervelend was om een twee verschillende wiki syntaxes te moeten kennen.

-- Kuno.

Re: moinmoin

Jeroen Dekkers-3
At Sun, 12 Oct 2014 23:14:15 +0200,
Patrick Vrijlandt wrote:
> [...]
> kant bedoel ik)? Misschien iemand die wel eens een praatje over moin
> gehouden heeft? Kennen jullie een groep of bedrijf die support zou

Ik beheer een paar kleine MoinMoin wiki's. Ik heb het idee dat
ontwikkeling van MoinMoin beetje stil ligt (laatste release is 1.5
jaar geleden), aan de andere kant doet het natuurlijk wel gewoon wat
het moet doen en kan je je afvragen hoeveel ontwikkeling er echt nodig
is. Veel mensen zijn wel aan de MediaWiki syntax gewend en die van
MoinMoin is anders, als veel mensen binnen jullie organisatie al
ervaring hebben met MediaWiki kan het handiger zijn voor MediaWiki te
kiezen.

Ik weet niet wat voor support je precies zoekt, ondersteuning in
beheer van de wiki of ook customization? Ik zou beide kunnen doen, in
het verleden heb ik ook wat customization gedaan met themes, macro's,
etc.

Groeten,

Jeroen Dekkers

Re: moinmoin

Dirkjan Ochtman
> [...]
> Kennen jullie een groep of bedrijf die support zou kunnen geven voor moin?

Ik heb ook wel met moin gewerkt (zowel bij Apache als bij Mercurial),
maar was er nooit bijzonder enthousiast over. Het wordt maar beperkt
onderhouden en veel deployments die ik ken zijn relatief traag.

Verder hangt het natuurlijk erg af van wat voor gebruik je voorziet op
je intranet wat voor wiki/andere applicatie een goede fit zou zijn.
Bij mijn huidige werk hebben we momenteel zowel MediaWiki als
Confluence draaien; bij mijn vorige werk gebruikten we Trac. Het hangt
ook af van je gebruikers en hoe technisch die zijn. Voor niet zo
technische gebruikers zou ik misschien eerder een minder free-form
medium dan een wiki zoeken om je specifieke requirements af te
handelen.

Groet,

Dirkjan

Re: moinmoin

Roel Bruggink
Hoi Patrick,

Je zult merken dat een wiki al snel uit gaat groeien tot groter intranet. Wij gebruiken voor ons intranet (wiki + projectmanagement + ISO9001 compliance) en voor al onze klanten Plone.

Probeer het maar eens uit: https://plone.org/download !

-Roel

http://www.fourdigits.nl/mensen/roel-bruggink

Four Digits BV