tkinter

Marc Stevens
Hallo allemaal,

Ik ben door de ‘time’ functie in python geïnspireerd om daar ook iets mee te doen.
Aldoende kwam ik op het idee om een klok te maken, maar na veel stoeien kwam ik er achter dat dat al bestond, zowel digitaal als analoog.
Het digitale klokje heeft me aan het denken gezet. Zo ben ik uitgekomen bij Tkinter.
Om klein te beginnen heb ik uit een online cursus van een zekere ‘Bucky Roberts’  het volgend programma overgenomen:
Alleen 1 maal raden: het werkt niet.
Het gaat in de eerste regel reeds fout, maar dat wil niet zeggen dat het hele programma niet deugd.
Ik heb op internet gelezen dat het nauw komt met de hoofd en kleine letters bij Tk en tk in de eerste regels.
Hebben jullie een oplossing? Ik ben zelf zowat alle mogelijke combinaties afgegaan,  zonder resultaat. Maar het zit hem in de eerste twee regels denk ik.

Alvast bedankt,
groetjes Marc Stevens.

import tkinter as tk

root=tk.Tk()

def leftClick(event):
    print('left')

def middleClick(event):
    print('middle')

def rightClick(event):
    print('right')

button_1=Button(root, text="click hier")
button_1.pack()

frame=Frame(root, width=300, height=250)
frame.bind("<Button-1>",leftClick)
frame.bind("<Button-2>",middleClick)
frame.bind("<Button-3>",rightClick)

root.mainloop()

Re: tkinter

Marc Stevens
Ik heb het zelf al opgelost.
Had het slordig overgenomen.
mijn excuses voor het ongemak.
Gr. Marc.

Op 18 jul. 2018, om 01:03 heeft Marc Stevens <[hidden email]> het volgende geschreven: