visualisatie van voortgang

Geert Stappers

Hoi,

Wat is geschikte libary of framework om voortgang te visualiseren?

Een "progress bar" zou een mooi begin zijn.

Een "array of progress bars" is meer wat ik zoek.

Input voor het generen van statische output is dan iets als

prj[0] = 80
prj[1] = 20
prj[2] = 50
prj[3] = 0
prj[4] = 0

Output

_____
_____
#____
#____
#____
#_#__
#_#__
#_#__
###__
###__
01234

In de "grafische weergave" is te zien dat aan [3] en [4] nog begonnen moet worden.

Is er zo iets? Iets dat histogramen aanmaakt?

Groeten
Geert Stappers
--
Leven en laten leven

On Sat, Sep 03, 2016 at 04:14:23PM +0200, Dorian Hoxha wrote:

> Something like this: https://pypi.python.org/pypi/tqdm ?

Die heeft als input een "iterable", is dynamisch en 1-dimensionaal.
Dus nee, maar wel bedankt voor het melden.

Groeten
Geert Stappers
--
Leven en laten leven

Re: visualisatie van voortgang

Martin Fitzpatrick
Hey

It sounds like bashplotlib might do what you're looking for?

Specifically the plot_hist function allows you to plot a histogram (which is basically what you've drawn).

Hope that helps
Martin

(Apologies for the English)

[...]

Floris van Manen

> On 3 Sep 2016, at 15:57, Geert Stappers <[hidden email]> wrote:
>

> Hoi,
>
> Wat is geschikte libary of framework om voortgang te visualiseren?

De eerste vraag  die rijst is natuurlijk de voortgang waarvan …
Als het er om gaat om een proces in de verschillende stappen te volgen, dan is de eerder voorgestelde tqdm module erg geschikt.

Je kunt het gestapeld gebruiken:

for i in tqdm(range(10)):
    for j in tqdm(range(100)):
        pass
    for j in tqdm(range(300)):
        pass
    for j in tqdm(range(50)):
        pass

Dit geeft je twee progress bars, een voor het totaal en een voor de sub task.

Als je de status van verschillende tellers wilt kunnen volgen binnen een loop,
kun je ook een enkele regel aanmaken en die telkens overschrijven.

while process_going():
    print(teller1, teller2, teller3, end=‘\r’)
print(‘\nKlaar’)

ipv de teller als getal, kun je die vervangen door een aantal ‘*’ + een aantal ‘ ‘
Daar kun je natuurlijk zelf een functie voor bedenken ;-)

.F

> [...]
>
> In de "grafische weergave" is te zien dat aan [3] en [4] nog begonnen moet worden.
>
> Is er zo iets? Iets dat histogramen aanmaakt?

Re: visualisatie van voortgang: chartkick.py

Geert Stappers
On Sun, Sep 04, 2016 at 12:20:40AM +0200, Floris van Manen wrote:

> De eerste vraag  die rijst is natuurlijk de voortgang waarvan ???
Allerlei zaken die buiten een computer gebeuren. Wat voorbeelden:

 * T-shirts bedrukken
 * Taarten bakken
 * Nieuwbouwwijk

Dat dan zichtbaar maken voor anderen.

Het is https://github.com/mher/chartkick.py  wat ik inmiddels gevonden hebben.
Voorbeeld visualisatie op http://mher.github.io/chartkick.py/

Groeten
Geert Stappers
> [...]

> On 4 Sep 2016, at 12:27, Geert Stappers <[hidden email]> wrote:
>
> Allerlei zaken die buiten een computer gebeuren. Wat voorbeelden:

Aha, gewoon een plaatje met wat lijnen …
Een excel / libre-office graph
Dat was niet helemaal duidelijk op te maken uit je eerste vraag.

Hoe wil je het plaatje zichtbaar maken voor anderen, hoe wil je het weergeven?
Als pdf, als png, als csv, als json, als html, als text ?

.F

Re: visualisatie van voortgang: chartkick.py

Jack Jansen
Kijk ook eens naar pyplot/matplotlib.

Dat wordt vooral gebruikt om wetenschappelijk uitziende grafieken te maken, maar kan meer, kijk bijvoorbeeld eens op de gallery pagina: http://matplotlib.org/gallery.html
Heeft alleen het nadeel dat er maar 2 soorten voorbeeldcode zijn: (1) super simpele dingen, en (2) onwaarschijnlijk ingewikkelde dingen.

En als je live data wilt visualiseren op een webpagina dan zou je kunnen denken aan d3, maar (vloeken in de kerk) dat is Javascript en geen Python.

Jack

> [...]
>
> Hoe wil je het plaatje zichtbaar maken voor anderen, hoe wil je het weergeven?
> Als pdf, als png, als csv, als json, als html, als text ?

Jack Jansen, <[hidden email]>, http://www.cwi.nl/~jack
If I can't dance I don't want to be part of your revolution -- Emma Goldman